The Counter­feminist Essays
Reflections upon the feminist problem

  • What is feminism?

  • Where do non­feminist people stand?

  • What is to be done?

Download: The Counter-feminist Essays – 2nd Edition.

Contents

Preface by the Author..................................7
Foreword by Elizabeth Hobson...........................9
The Counter­feminist Essays............................12
Appendix A ­ The Poison Manifesto.....................448
Appendix B ­ Open Message to Non­feminist Women........465
Appendix C ­ The SAF Manifesto........................488
Appendix D ­ The JS38 Manifesto.......................496
Appendix E ­ Aphorisms................................504
Appendix F ­ The Counter­feminist Cyclopedia...........519

Preface by the Author

The present anthology is a selection of my writings against feminism, dating from 2005 to 2019. It is given as a series of essays, many of which were first published on the Counter-Feminist blog. These have been edited for style and clarity and somewhat updated but not much changed from when they first saw the light of day. (…)

(…)

4. What is this thing called the patriarchy?

This article dips into the feminist theory of „patriarchy“ and works to untangle the web of deception surrounding it. The talk does not reach clear to the conclusion that patriarchy is a feminist codeword for male power, but it clears impediments in the way of that key understanding.

The word “patriarchy” is critically important feminist jargon. Without it, feminism would be plodding through snowdrifts up to its waist. But thanks to it, feminist propaganda becomes a virtual snow-plow barreling down the interstate highway.

“Patriarchy” is a reality model that polemicists have cobbled together in order to establish a kind of feminist privilege. The bothersome task of confronting males as individuals can be largely set aside thanks to the patriarchy model, which greases the skids for feminism’s anti-male agenda and shores up feminist ideology

If the patriarchy didn’t exist, some feminist ideologue would need to invent it, and even if it did exist it might be too small for the task given to it — in which case it would need to be inflated. Either way, creative growth would be a requirement.

“Patriarchy” works as a prosecutorial device, making it easy to gather all males into a single barrel where they can be more conveniently shot. It is easier to batch process people than to assay them one individual at a time. If you want to hit far too many innocent targets, and if you want to do this really, really fast, then collective guilt is the way to go. (It worked in Stalinist Russia and Maoist China, and it’s good for any game in town.)

In this way, the patriarchy hypothesis becomes morally indistinguishable from “kill ‚em all and let God sort ‚em out!” And who among us, in moments ofexasperation, has not been assaulted by that feeling? (…)

Download: The Counter-feminist Essays – 2nd Edition.


Vorwort des Autors

Die vorliegende Anthologie ist eine Auswahl meiner Schriften gegen den Feminismus aus den Jahren 2005 bis 2019. Sie ist eine Reihe von Aufsätzen, von denen viele erstmals auf dem Blog Counter-Feminist veröffentlicht wurden. Diese wurden aus Günden des Stils und der Klarheit  bearbeitet  und etwas aktualisiert, aber nicht viel verändert, seit sie das Licht der Welt erblickten. (…)

(…)

4.Was ist  dieses Ding „das Patriarchat“?

Dieser Artikel taucht in die feministische Theorie des „Patriarchats“ ein und arbeitet daran, das diese  umgebende Netz der Täuschung zu entwirren. Der Vortrag kommt nicht klar zu dem Schluss, dass das Patriarchat ein feministisches Codewort für männliche Macht ist, aber es beseitigt Hindernisse im Weg dieses Schlüsselverständnisses.

Das Wort „Patriarchat“ ist ein äußerst wichtiger feministischer Jargon. Ohne sie würde der Feminismus bis zur Hüfte durch Schneeverwehungen stapfen. Aber dank ihr wird die feministische Propaganda zu einem virtuellen Schneepflug, der über die Autobahn rast.

Patriarchat“ ist ein Realitätsmodell, das Polemiker zusammengeschustert haben, um eine Art feministisches Privileg zu etablieren. Die lästige Aufgabe, Männer als Individuen zu konfrontieren, kann dank des Patriarchatsmodells, das die männerfeindliche Agenda des Feminismus fettet und die feministische Ideologie stützt, weitgehend beiseite gelegt werden

Gäbe es das Patriarchat nicht, müsste ein feministischer Ideologe es erfinden, und selbst wenn es existierte, wäre es vielleicht zu klein für die ihm gestellte Aufgabe – in diesem Fall müsste es aufgeblasen werden. In jedem Fall wäre kreatives Wachstum eine Voraussetzung.

„Patriarchat“ funktioniert als staatsanwaltschaftliches Instrument, das es einfach macht, alle Männchen in einem einzigen Fass zu sammeln, wo sie bequemer erschossen werden können. Es ist einfacher, Personen in Batches zu verarbeiten, als sie einzeln zu untersuchen. Wenn Sie viel zu viele unschuldige Ziele treffen wollen, und wenn Sie dies wirklich, sehr schnell tun möchten, dann ist Kollektivschuld der richtige Weg. (Es hat im stalinistischen Russland und im maoistischen China funktioniert und ist gut für jedes Spiel in der Stadt.)

Auf diese Weise wird die Patriarchatshypothese moralisch nicht zu unterscheiden von „töte sie alle und lass Gott sie aussortieren!“. Und wer von uns ist in Momenten der Verzweiflung nicht von diesem Gefühl heimgesucht worden? (…)